گفتی دوستت می دارم و...قاعده دیگرشد

تمام لحظه های سعادت می دانستند که دستهای تو ویران خواهد شد

گفتی دوستت می دارم و...قاعده دیگرشد

تمام لحظه های سعادت می دانستند که دستهای تو ویران خواهد شد

من سردم است...

من سردم است و از گوشوارهای صدف بیزارم...

من سردم است


من سردم است و انگار هیچوقت گرم نخواهم شد


  ای یار ای یگانه ترین یار «آن شراب مگر چند ساله بود؟»


نگاه کن که در اینجا


زمان چه وزنی دارد


و ماهیان چگونه گوشت های مرا می جوند


چرا مرا همیشه در ته دریا نگاه می داری؟
.

.

آیا دوباره گیسوانم را


در باد شانه خواهم زد؟


آیا دوباره باغچه ها را بنفشه خواهم کاشت؟

و شمعدانی ها را


در آسمان پشت پنجره خواهم گذاشت؟


آیا دوباره روی لیوان ها خواهم رقصید؟


آیا دوباره زنگ در مرا بسوی انتظار صدا خواهد برد؟

.

.

به مادرم گفتم: «دیگر تمام شد»


گفتم: «همیشه پیش از آنکه فکر کنی اتفاق می افتد


باید برای روزنامه تسلیتی بفرستیم»
.

.

نگاه کن که در اینجا


چگونه جان آن کسی که با کلام سخن گفت


و با نگاه نواخت


و با نوازش از رمیدن آرامید


به تیرهای توهم


مصلوب گشته است.

.

.

سلام ای غرابت تنهایی


اتاق را به تو تسلیم می کنم


چرا که ابرهای تیره همیشه


پیغمبران آیه های تازه تطهیرند


و در شهادت یک شمع


راز منوری است که آن را


آن آخرین و آن کشیده ترین شعله خوب می داند.

.

.

ایمان بیاوریم


ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد


ایمان بیاوریم به ویرانه های باغ های تخیل


به داس های واژگون شده ی بیکار


و دانه های زندانی.


نگاه کن که چه برفی می بارد...

شاید حقیقت آن دو دست جوان بود، آن دو دست جوان


که زیر بارش یکریز برف مدفون شد


و سال دیگر، وقتی بهار


با آسمان پشت پنجره همخوابه می شود


و در تنش فوران می کنند


فواره های سبز ساقه های سبکبار

 
شکوفه خواهد داد ای یار، ای یگانه ترین یار



ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد

                                     (فروغ فرخزاد)

 

حقیقتی وجود نداره... انگار همش خوابه کابوسه ... تمام زندگی... ایکاش راهی برای گریز پیدا میشد